Praktische info Piseach! M&M 2-daagse

Adres: Sint-Gerolflaan 20, 9880 Aalter (zie bekertje/info/toiletten op de bovenstaande kaart)

Parking: De 24h lopers en triple marathonlopers kunnen via de oranje pijlen (zie bovenstaande kaart) toegang krijgen tot de parkeerzone in het grasveld langs het parcours. Gelieve de wagen loodrecht op het parcours te parkeren zodat ook de andere deelnemers een plaatsje hebben. Dezelfde regeling is ook van toepassing voor mobilhomes. Dit is eveneens de zone voor de persoonlijke bevoorrading. Je kunt je tafeltje voor de wagen NAAST het parcours zetten. Ook tenten zijn toegestaan, deze mogen achter de wagen in het grasveld geplaatst worden.
Deelnemers aan de marathon(s) of de ontbijtloop kunnen de parkings Gemeentehuis gebruiken. Wees voorzichtig bij het op- en afrijden van de parking want de lopers zullen daar passeren! 
Opmerking: Sporttassen kan je best in de wagen langs het parcours bewaren. Er is immers geen afgifte/bewaking door ons voorzien.

Aanmelden: Voor de namiddagmarathon en de 24-uur loop zal het secretariaat openen om 14h30. Voor de volgende marathons en ontbijtloop opent het secretariaat telkens 1 uur voor aanvang van de wedstrijd. Nummers kunnen afgehaald worden zonder Covid Safe Ticket.

Deelnemerslijst: Voor alle wedstrijden inclusief aanduiding BK en leeftijdscategorie via deze link.

Daginschrijvingen: Voor het eerst kunnen we opnieuw daginschrijvingen toelaten. Toch raden we aan dit vooraf online te doen. Dit zorgt voor minder stress zowel voor u als deelnemer als voor onze vrijwilligers/medewerkers.

Tip: De persoonlijke verzorgers van de 24 uur lopers kunnen ook inschrijven voor een ontbijt. Dit kan gewoon via de ontbijtloop, je krijgt dan een ontbijt zonder te moeten lopen.

Sanitair: Er is sanitair op de eerste koer met bevoorrading, secretariaat, .... Dit kan zowel gebruikt worden door bezoekers als deelnemers. Op de tweede koer is er eveneens een sanitaire blok. Deze is exclusief voor de deelnemers. Graag wijzen we jullie erop dat voor niet-lopers nog steeds mondmaskerplicht geldt in de gebouwen, ook in de sanitaire blokken.

Parcours: Het parcours is officieel opgemeten en meet 944m (certificaat 20200128/001A). Behalve de ronde afstand is ook de 100 mijl en de marathon officieel opgemeten.

Bevoorrading: We voorzien een uitgebreide bevoorrading voor alle deelnemers: water, cola, sportdrank, banaan, appel, peperkoek, tuc, chips, nootjes, snoepjes, chocolade, sultana, granny, ...
Voor de 24 uur lopers voorzien we heel wat extra's: spaghetti met bruine suiker of saus (4 verschillende sauzen, waaronder 2 veggie), brood met choco of confituur, rijsttaartjes, bouillon, soep, koffie en thee. Voor deze extra bevoorrading raden we aan deze bij uw passage aan te vragen om de volgende ronde te gebruiken. Zo verliest u het minste tijd.

Muziek: Zoals jullie weten is op een officiële wedstrijd lopen met koptelefoon en muziek verboden. Vanuit de organisatie zorgen wij voor een DJ die de door de lopers gekozen muziek zal spelen, uitgezonderd tussen 22h en 8h.

Slaapzaal: De sporthal mag gebruikt worden als slaapzaal. Breng dus gerust je veldbed/matras en ander slaapgerief mee.

Tijdsopname: Gezien het een wedstrijd is met officiële VAL jury is het verplicht om het nummer zichtbaar op de borst te dragen !!!
Voor de 24 uur lopers zal er ook een tussenstand opgemaakt worden na 12 uur (zonder restmeters), 100km (100km486m), en 100 mijl (exacte afstand).

Live results: Voor de lopers zal in de tent van de tijdsregistratie een TV-scherm opgesteld zijn waar ze hun laatste passage kunnen zien (tijdstip, rondetijd, aantal rondes, afgelegde afstand, plaats).
Het parcours is zeer ruim, supporters kunnen dan ook makkelijk hun atleten ter plaatse komen aanmoedigen. Dit is de beste ondersteuning voor de lopers. Kan je er toch niet bij zijn en wil je de wedstrijd volgen, dan zal dit kunnen via de live results pagina.

Naturaprijs & Waarborg: Voor de 24 uur lopers zal in de enveloppe met borstnummer het T-shirt zitten. De medaille wordt overhandigd bij teruggave van het borstnummer.

De marathonlopers krijgen na de finish hun medaille. Zij die een T-shirt bestelden, krijgen dit eveneens mee met het borstnummer.
De ontbijtlopers krijgen na de finish hun ontbijt.
Alle deelnemers krijgen na teruggave van de borstnummer hun €5 waarborg cash terug.

Kleedkamers & Douches: De douches kunnen opnieuw gebruikt worden. De huidige coronamaatregelen zeggen dat het gebruik van de kleedkamer en douche moet beperkt worden tot 15 minuten. Het dragen van een mondmasker is verplicht behalve bij het douchen zelf.
Opmerking: wie er de vorige editie in 2020 bij was, herinnert zich misschien dat er geen warm water was. De school heeft dit uitgezocht en blijkbaar ligt dit uit in het weekend en moet dit speciaal aangevraagd worden. Voor deze editie hebben we dat speciaal voor jullie in orde gebracht.

Cafetaria: Omdat de beperkingen voor horeca en cafetaria zo last-minute versoepelden, bieden wij het volgende aan: We voorzien naast de bevoorrading ook verkoop van gekoelde blikjes, wijn en bier (bierglas kan bekomen worden tegen waarborg), koffie en thee. 

Verzekering: Verzekering lichamelijke letsels is inbegrepen via de VAL

Podium: We vragen aan de deelnemers om slechts één persoon van +16j mee te nemen naar de podiumceremonie. Zolang er geen 100 personen (uitgezonderd lopende personen) op de speelplaats zijn, is er geen CST vereist. Wanneer we toch de 100 personen bereiken, moet er gescand worden.

Coronamaatregelen: 

  • Buitenevenementen: Er is geen maximum aantal deelnemers, geen circulatieplan en geen CST-verplichting meer. Bij het betreden van binnenruimtes (toiletten, slaapzaal, ontbijtzaal, ...) blijft het mondmasker wel verplicht.
  • Er wordt aangeraden dat sporters in sportkledij naar de evenementen komen.
  • Gebruik van kleedkamers en douches is toegelaten. Maximaal 15 min per persoon. Een mondkapje is verplicht behalve tijdens het douchen zelf.
  • Supporters zijn opnieuw toegelaten tot en met 99 personen zonder CST, vanaf 100 personen met CST. Voor ons evenement tellen enkel de +16 jarigen op de ene speelplaats waar de bevoorrading, secretariaat, tijdsregistratie, ... zijn.