Praktische info 1 en 6 uur van Aalter - 18 juli 2021


Onderstaande praktische info is geldig voor zover deze niet wordt tegengesproken door nieuwe richtlijnen die volgen uit het overlegcomité van vrijdag 16 juli 2021.
  • Adres (omwille van vaccinatiecentrum NIET in het sportcentrum !!! ):
    Emmaüsinstituut
    Sint-Gerolflaan 20
    9880 Aalter
  • Gereserveerde parkeerplaatsen voor de deelnemers 6 uur van Aalter:
    er wordt geparkeerd loodrecht op de verbroederingslaan (grasstrook), dus niet in langsrichting! Parkeerkaart wordt op voorhand bezorgd via e-mail! Je mag steeds bij je wagen een tafeltje plaatsen met je persoonlijke bevoorrading. Ook als je niet met de wagen komt, kun je in de parkeerzone je eigen tafeltje plaatsen.
  • Overige parkeerplaatsen:
    Er zijn ruim voldoende parkeerplaasten aan het gemeentehuis van Aalter. Deze kan je bereiken via de straat "Kouter". Bij op- en afrijden van de parking tijdens de wedstrijd dien je wel op te letten voor de lopers want je dwarst het parcours.
  • Daginschrijvingen zijn mogelijk op zondag 18 juli 2021:
    • Van 9h00 tot 9h45 voor de 6 uur
    • Van 14h00 tot 14h45 voor de 1 uur
  • Afhalen borstnummers van 9h00 tot 9h45 en van 14h00 tot 14h45
  • Op de 6 en 1 uur wordt geen bewaring van sporttassen voorzien (gezien deelnemers met de wagen langs het parcours kunnen staan)
  • Er is GEEN cafetaria, wel raamverkoop: take-away van blikjes frisdrank, flesjes water en wijn, bekers koffie en WUK-bieren - Er zijn bierglazen beschikbaar met waarborg, die terugbetaald wordt bij teruggave.
  • Buiten zullen tafels opgesteld staan waar je maximaal per 8 mag aan plaats nemen.
  • Er zijn GEEN douches, maar de kleedkamers zijn wel beschikbaar.
  • Parcours staat online
  • We verzamelen KORT voor de start aan de uitgang van Sint-Gerolflaan 22 (Zie "S" op het online parcours kaartje). Voor de lopers mag dit zonder mondmasker. De startlocatie is zo gekozen opdat een tussentijd en klassement op de marathon kan gemaakt worden.

  • Bevoorrading bestaat uit water, cola, WCup isotone drank, appelsien, banaan, zoute nootjes, TUC koekjes, zout chips, snoepjes en peperkoek.
  • Op de bevoorrading werken we met herbruikbare bekers die na elk gebruik worden afgewassen. Gelieve deze wel in de voorziene afvaltonnen te gooien en NIET op andere locaties weg te gooien.
  • Gelieve na het eindsignaal te blijven staan voor het opmeten van de restmeters.
  • Na de wedstrijd voorzien we WCup recuperatiedrank. Wij serveren deze direct uit de shaker in uw beker die je zelf dient mee te nemen!!!
  • In de binnenruimtes is een mondmasker verplicht. Dit gaat over de toiletten en de kleedkamers.
  • Gelieve voor de toiletten en de kleedkamers de aangeduide looprichting te volgen.
  • Bij teruggave van uw borstnummer ontvangt u uw waarborg terug en uw naturaprijs (technisch T-shirt voor de 6 uur)
  • Vanaf 16 uur is er een receptie ter gelegenheid van de 10° editie van de 6 uur van Aalter. Deze is gratis voor de deelnemers van de "6 uur van Aalter" en onze sponsors.
    Supporters, begeleiders, 1 uur lopers, sympathisanten, ... kunnen zich zondag nog aanmelden aan onze receptie voor €12/persoon
  • Podium ceremonie gebeurt direct na registratie van de restmeters (tussen 16u15 en 16u30)
    • Voorstelling VIP gasten
    • Deelnemers met 5 deelnames
    • Deelnemers met 10 deelnames
    • Podium dames 6 uur van Aalter
    • Podium heren 6 uur van Aalter
    • Podium dames 1 uur van Aalter
    • Podium heren 1 uur van Aalter